Porotce v mezinárodní soutěži Red Dot Award značka TON tento rok nezaujala pouze produkty, ale také tiskovými materiály. V polovině srpna za nový komplet katalogů a vzorníků Collection získala titul Winner v kategorii Communication Design 2018. Letos se o něj ucházelo 8 600 projektů ze 45 zemí.

„Ocenění je vždy potvrzením, že naše práce směřuje správným směrem. Jsme rádi, že se to týká nejen produktového portfolia, ale také komunikační strategie. Připravit totiž z České republiky materiály, se kterými pracují lidé z různých cílových skupin ve více jak šedesáti zemích světa má vysoké nároky na čas i přípravu,“ uvedl Jan Juza, marketingový ředitel značky TON. Aktivní práce na novém katalogu a boxu, který byl představen 17. 4. 2018 na veletrhu Salone del Mobile, začala hned pár měsíců po vydání toho předchozího, na podzim roku 2016. Celý tým více než dvaceti lidí z interního týmu TONu i externích odborníků jej tedy připravoval téměř dva roky.

TON Collection Box

O grafickou podobu a koncepci se postaralo pražské studio Marvil, konkrétně Pavel Zelenka, Jiří Karásek a Tereza Pavelková. Koncept navazuje na dvě předchozí vydání. „Čtenáři má nejen srozumitelně představit produktové portfolio a nabídku materiálů, ale také umožnit poznat značku, její filozofii a hodnoty. Je to vlastně kniha, která odkrývá naše DNA,“ vysvětlil Juza. Tentokrát si k tomu TON prostřednictvím ústředních fotografií přizval fotografa Dušana Tománka. Ten zachytil atmosféru výrobního procesu i okolního kraje v duchu steampunku, který stejně jako TONem využívaná technologie ručního ohýbání dřeva pracuje s motivem páry.

Interiérové produktové snímky pořídil Martin Chum v původních prostorách závodu, vystavěného v roce 1861. Na stylingu pracovala Michaela Tomišková, která výběrem doplňků a svítidel do katalogu zahrnula také řadu dalších, převážně českých značek a designérů. Třetím fotografem, pracujícím na freestandových snímcích byl Lukáš Pelech. „S motivem továrny, jejího okolí a výrobního procesu pracujeme rádi. Je to něco, čím se ne všechny firmy v dnešní době mohou pochlubit. Výzvou pro nás je, nacházet v ní nová témata a styl zpracování, abychom se nevykrádali a naše zákazníky nezačali nudit. Zdá se, že se nám to zatím stále daří,“ podotkl s úsměvem Juza.

Collection box obsahuje vzorník barevného dokončení na nabízených variantách dřeva, kompletní nabídku látek, hlavní produktový katalog a katalog referencí. „Obchodník je může případně doplnit ještě ceníkem a během příštího roku katalogem Novelties, kterým představujeme novinky vznikající v mezidobí platnosti hlavního katalogu. Připravenou máme i speciální komplimentku a polep krabice, ve které se boxy rozesílají,“ doplnil Juza.

TON Collection Box